לוגו

לוגו

 

לוגו, בעברית סמליל, הוא האלמנט הגרפי היחידי אשר הולך עם כל עסק או חברה, כבר מהיום הראשון ולאורך כל הדרך.

נכון, יש חברות אשר בוחרות לבצע מיתוג מחדש באמצע הדרך אך לרוב ברגע, שמתקבעים על לוגו, הוא נשאר לכל הדרך.

בשורות הבאות, אנחנו רוצים לחלוק אתכם את "מבחן הלוגו"  ולעזור לכם להבין האם הלוגו שלכם הוא אכן לוגו נכון ומקצועי.

עיצוב לוגו

מלאכת עיצוב לוגו היא עבודת גרפיקה לצד מחשבה מעמיקה ובחינת השוק והתחום בו פועל בית העסק.

אין ספק כי ניתן לרכוש לוגו מוכן או פשוט לכתוב את שם בית העסק אך שתי אופציות אלו יותירו אתכם עם לוגו פשטני, לא ייחודי וכזה שיכשל במבחן הלוגו כישלון חרוץ.

שכרו מעצב גרפי אשר התמחותו היא עיצוב לוגואים ועבדו על הלוגו עד אשר תגיעו לתוצאה הטובה ביותר וזו שאתם חשים איתה הכי בנוח והכי מזוהים.

הלוגו צריך לעמוד במספר "מבחנים" והם:

קריטריונים ללוגו

-מבחן הזהות – הלוגו שלכם צריך להעביר את הזהות שלכם הלאה, הסתכלו על הלוגו

ובחנו האם הוא מצליח לשדר את הזהות שאתם רוצים לבנות לעצמכם ולבית העסק שלכם.

-מבחן הזיכרון – לוגו חייב להיות קליט וזכיר, הציגו את הלוגו שלכם למספר אנשים

ובדקו האם הם זוכרים אותו או יצליחו לזהות אותו מתוך מספר לוגואים אחרים.

-מבחן ההשתלבות – הלוגו חייב להיות בעל יכולת השתלבות בכל אלמנט גרפי כזה או אחר,

בין אם מדובר על כרטיס הביקור שלכם לבין אם אתר האינטרנט, דאגו לייצר לוגו אשר ישתלב בכל אלו בקלות ויהיה ברור.

-מבחן הצבעים – על הלוגו להכיל לא יותר משלושה צבעים

וכאלו אשר מתאימים האחד לשני והתאמת הצבעים היא התאמה מקצועית

-מבחן הייחודיות – בדקו שאין עוד לוגו זהה לשלכם באמצעות חיפוש מהיר ברחבי הרשת (כל עוד תעבדו עם מעצב גרפי ולא תרכשו טמפלט לוגו – אתם בטוחים).

לסיכום, לוגו הוא אלמנט הגרפיקה החשוב ביותר של כל בית עסק ועסק.

הקפידו על עבודת עיצוב מקצועית בליווי של מעצב גרפי מוסמך ובעל ניסיון.

זכרו, הלוגו ילווה אתכם שנים רבות ולכן אל תתפשרו על איכות הלוגו והתוצאה הסופית.